Intézményünk Csongrád járásban található, Csongrád, Csongrád-Bokros, Csanytelek, Felgyő települések általános iskoláit 6 tagintézményként fogja össze.

A székhely intézmény a Széchenyi István Általános Iskola Csongrád városban. Iskolánk 1960. szeptember 1-jén nyitotta meg kapuit. Az akkori városvezetés eleve tágas iskolának építette világos tantermekkel és nagy udvarokkal. A 80-as évek elején egy szárnnyal bővült az épület, ami újabb tantermek kialakítását tette lehetővé. 2008-ban egy DAOP-os pályázat eredményeként az intézmény nagy részének teljes körű felújítása megtörtént. Mára 16 tantermes általános iskolává nőtte ki magát tornateremmel, tornaszobával, három játszóudvarral, madárbarát tanösvénnyel, iskolakerttel, amelyben megtalálható a Dél-Alföld jelenleg egyetlen Tündérkertje őshonos gyümölcsfáival. Az iskola 2013-ban elnyerte az ÖKOISKOLA címet, melynek gondolatvilága áthatja a napi pedagógiai munkát. Az intézmény alagsorában szintén egy nagy kincs található, a Néprajzi gyűjtemény, amelyet nyilvántartásába vett a Magyar Néprajzi Múzeum adattára. Több mint 30 éve áll nevelésünk szolgálatában, segít a „gyökerek” ápolásában. Iskolánkat olyan intézménynek is tekintjük, amely kultúrát közvetít az itt zajló oktató-nevelő munka segítségével. A kultúra számunkra egyaránt jelent ismereteket, érzelmi műveltséget, szociális érzékenységet és szolidaritást, viselkedéskultúrát, a humán, a reál és az informatikai ismeretek egyensúlyát. A kultúrát ugyanakkor élő, változó folyamatnak tartjuk, amelyet minden tantárgy képvisel, és amelyben tanár és diák egyaránt érdekelt. Az így értelmezett egyenrangúság feltételezi a másik ember, a környezet méltóságának tiszteletben tartását. Ebben a pozitív érzelmi lékkörben a közösség valamennyi tagja jó érzi magát és a tanulók személyisége optimálisan fejlődhet.

A fenti adatokból jól látható, hogy a pedagógiai munkát a tudatos egyéniesítés, a szakmaközi együttműködés, az innováció kell, hogy meghatározza. Kiemelt fejlesztési területeink: – kompetencia alapú oktatás – egyéni képességekre épülő differenciált fejlesztés – projekt pedagógia – kooperatív technikák – bizalomra épülő stressz mentes iskolai légkör – családokkal történő szorosabb kapcsolattartás, közös programok; A nevelőtestületben célként fogalmazódott meg olyan pedagógiai módszertan elsajátítása, mely eredményessé teszi a mindennapok nevelő-oktató munkáját. Az innovációra való nyitottság révén kezdtünk megismerkedni a Komplex Instrukciós Program módszerrel, s kerestük azokat a lehetőségeket, melyekkel egyre inkább megismerkedhetünk az általuk alkalmazott módszertannal. 20 tagú nevelőtestületünk minden tagja azonosul az intézmény céljaival. A közelmúlt néhány nyertes pályázata: Határtalanul, Cetelem-Zöld suli, Mentorháló 2.0, TÁMOP 3.1.4.C, TÁMOP 3.3.15/1 TE-IS, Svájci-Magyar Alap Erdei iskola pályázat Égigérő tanterem; TIOP1.1.1, Vesd bele magad!; A XXI, sz. nagy lehetősége az infokommunikációs eszközök bevonása az oktatónevelő munkába. Iskolánk honlapja eddig sérülékenyen működött korlátozott lehetőségekkel.

Mivel rendkívül erős a digitális technikák motiváló ereje, így —álláspontunk szerint- a tanítási órákon ki kell használnunk előnyeit. A szakmai munkaközösségek 2015 nyarán digitális tananyagok feldolgozását kezdték meg, s a folyamatosan bővülő adatbázis minden érintett fél számára hozzáférhető (diák, pedagógus, szülő). Regisztráltunk a Nemzeti Köznevelési Portál digitális tananyag oldalán, s mind az órai munka, mind a számonkérések egy része, mind az önálló ismeretszerzés lehetőségeként szeretnénk alkalmazni. Az SNI A tanulók pedagógiai mérése, mely az egyéni fejlesztési tervek elkészítését alapozza meg, ettől a tanévtől kezdve a digitális Kognitív Képességprofil teszt alkalmazásával történik. A színes iskolai élet megelevenítése képekben a diákok, s szüleik által közkedvelt https://www.facebook.com/szechenyi.iskola oldalon történik. Tehát a digitális technikák napi alkalmazása életünk szerves részévé vált, s a továbbiakban is szeretnénk ezen kereteket bővíteni, illetve a digitális eszközök biztonságos, tudatos alkalmazásának képességét tanulóinkban tovább erősíteni.

Főbb kihívások: A csökkenő gyermeklétszám minden általános iskola számára kihívást jelent. Mivel tárgyi feltételeink többnyire adottak, szeretnénk olyan iskolai közeget teremteni, ahol a gyermek– második otthonaként jól érZi magát – képességeit önmagához mérten optimálisan fejlesztik – felfedezik, fejlesztik értékeit – megtanítják mindarra az ismeretre, képességre, mely lehetővé teszi, hogy legyen képes az önálló ismeretszerzésre – megfelelő módon kommunikáljon – szociális kompetenciája révén a közösség hasznos tagjává váljon; Kérjük mutassa be a megvalósítani kívánt projektet, vagy projekteket, amikben fel szeretné használni a támogatást! Intézményünk, mindig is élen járt az innovatív tevékenységek alkalmazásában. A hetvenes évek óta az országosan is egyedülálló helytörténeti gyűjteményünk aktív szerepet játszik a nevelő-oktató munka területén. Szeretnénk, ha gyűjteményünket virtuális sétával is meg lehetne tekinteni. ÖKO-iskola révén a örökségként megújítottuk az iskolakertünket, mely országosan is elismert lett. Itt jött létre először a Délalföldi régióban az a Tündérkert, mely őshonos fafajták gondozásával és ápolásával ezt az örökséget őrzi meg a felnövekvő jövő generációjának. Ez évtől van udvari kemencék, mely jól szolgálja iskolánk minden tanulóját. Intézményünkben tanulóinknak 48 %-a sajátos nevelési igényű, illetve beilleszkedési, tanulási és magatartási problémákkal kűzd. Az ő oktatásuk és nevelésük érdekében az idei tanévtől bevezettük a kutyaterápiával támogatott tanítási órákat. 2017 szeptemberétől, elindul az amerikai Stanford Egyetem által kidolgozott, és hazánkban először Hejőkeresztúron alkalmazott Komplex Instrukciós Program (KIP), mely innovatív tanulásszervezési módszer. Mind a kutyaterápiával támogatott tanítási óra, mind a KIP módszer bevezetése által iskolánk báziisiskolává válik, mellyel meghatározó szerepet fog játszani a térség oktató-nevelő munkájában. A felsoroltak miatt ma az online világban a segítség lehetősége rejlik egy jól és könnyen használható, biztonságos webes felület működtetése. Weboldalunkon külön siteként működnének a különböző tevékenységek. Bázis iskolaként ezeken a site-kon keresztül tudnánk, hatékony és naprakész segítséget adni társintézményeink pedagógusainak. Ezeken az oldalakon az érdeklődő pedagógusok hozzáférhetnek a különböző szakmódszertani anyagokhoz, közvetlen kommunikációs lehetőséggel. A szülők teljes körű tájékoztatást kaphatnak az oldalak által az iskolában folytatott valamennyi tevékenységről interaktív módon. Szeretnénk, ha munkánk minél nagyobb nyilvánosságot kaphatna.

Pályázat során támogatást kaptunk! Legújabb weboldalunk: www.szechenyi.cstai.hu

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a az Adatvédelmi irányelveket és a sütik -Cookie szabályzatban foglaltakat.

Bezárás