Egy weboldal működtetése során gyakran előfordul, hogy különböző online vagy offline kampányokat futtatunk. Most elsősorban nem az AdWords kampányokra gondolunk.

Ezek esetében az eszköz saját jelentései kellő információt szolgáltatnak számunkra. Sok esetben azonban olyan kampányokat is futtathatunk, amelyek működésének megismerése szintén elengedhetetlen. Ilyenek például:

  • Banner hirdetések
  • Offline anyagokba ágyazott csatornák (pl.: pdf dokumentumok)
  • Email kampányok
  • Adwords-höz hasonló PPC kampányok
  • Stb.

Ezek esetében az eredmények kiértékelése, kampány hatékonyságának felmérése ugyanúgy elengedhetetlen akárcsak az AdWords esetében. A következőkben tehát leírjuk, hogy hogyan lehet monitorozni az említett helyekről érkező forgalmat Google Analytics segítségével.

Ha nem alkalmazzuk a lentebb leírt kampánykövetési megoldásokat, akkor a kampányaink forgalmát az alapértelmezett források és médiumok forgalmában, nem különválasztható információként tekinthetjük meg. Például az e-mail kampányok a direkt látogatásokként, a bannerek pedig hivatkozó webhelyek forgalmában (referral) szerepelnek majd. Ezáltal nem lehetséges kiértékelni a kampányok teljesítményét, mivel a jelentésekben nem választhatók külön annak mutatói a forgalom egyéb szereplőinek eredményeitől. Emellett a gyűjtő médiumok jelentését is torzíthatja az ilyen forgalom.

fs0keszarwgayfsqipjcnatuo-google-analytics-logo

MIKÉNT MÉRJÜK EZEN KAMPÁNYOK TELJESÍTMÉNYÉT?

A mérés alapja, hogy minden kampányt különválasztunk. Látszólag, vagy ténylegesen külön oldalra irányítjuk a látogatókat. AZ URL címek minden esetben változnak majd, de az oldalak tartalma lehet akár ugyanaz is., ezzel könnyedén beazonosíthatók az egyes kampányok, médiumok, de PPC kampányok esetében akár az hirdetések, bannerek is.

Lehetséges teljesen külön oldalakat létrehozni, amelyek az egyes kampányokból érkező látogatóknak egyedi tartalmakat mutatnak. Gyakran azonban ugyanazokat a tartalmat szeretnénk használni több kampányhoz, hiszen egy-egy jó bevált, jól teljesítő landoló oldalt nem szeretnénk változtatni.

Ha rátaláltunk egy jól működő landoló oldalra – például egy AdWords kampány során – akkor is mindenképpen vizsgálnunk kell az aktuális kampány egyéb paramétereit. Például egy banner kampány esetében partnereink honlapjának melyik oldalán érdemes bannert kihelyezni; melyik banner működik megfelelően, stb.

Lényeges tehát az, hogy szeparálni tudjuk a különböző kampányok eredményeit. Ennek módja hogy külön-külön oldalra landoltatjuk a azokat a látogatókat, amelyeket szeparáltan szeretnénk látni. Ennek segítségével az egyes oldalak paraméterei külön jelennek meg az Analytics jelentések között. Mivel arra az oldalra csak az adott kampányból érkezik forgalom már külön is választottuk az információ egy részét.

Ez már önmagában is előrelépés, de további plusz információkat is kinyerhetünk az úgynevezett UTM kódok segítségével. Ezek segítségével már egyszerűen tesztelhetők a különböző hirdetésszövegek, bannerek, kulcsszavak is, és kiválaszthatók a leghatékonyabb eszközök akár kampányon belül is.

MIRE KELL ODAFIGYELNÜNK?

A keresőoptimalizálás során már többször említettük azt, hogy nem előnyös a tartalomismétlés, a duplikáció. Emellett gyakran előfordulhat az is, hogy a fizetett, vagy partner forgalomból érkező látogatóknak mást szeretnénk mutatni, mint az organikus látogatóknak.

Meg kell tehát akadályoznunk valamilyen módon, hogy a kereső letárolja a fenti módon monitorozott oldalunkat, vagy legalább is el kell kerülni a fent említett problémákat. Néhány lehetséges megoldás erre:

  • noindex: megtilthatjuk a keresőnek hogy leindexelje az oldalunkat
  • canonical: kijelölhetjük a kanonikus alakot a másolt tartalmakon
  • robots.txt: ennek síegítségével szintén megtilthatjuk az indexelést (Webmaster Tools segítségével is generálhatjuk)

HASZNOS TIPP

A tudatosan felépített weboldalaknál nagyon hasznos lehet az olyan információk ismerete is, mint például az, hogy oldal melyik részét tekintik meg a látogatók vagy hova kattintanak nagyobb arányban.

Erre több módszer is van ma már (például: egérmozgást követő rendszerek, stb.). Ezek a legtöbb esetben azonban nem ingyenesen hozzáférhető eszközök. A fenti módszerrel ugyanakkor megvalósítható az oldalon belüli linkek monitorozása, elemzése a Google Analytics használatával. Természetesen a fent említett problémákat itt is kezelni kell.

Weboldalaink teljes körű SEO és Analytic rendszerrel el vannak látva annak érdekében, hogy a weblaptulajdonos a monitoringból levonhassa a konzekvenciákat, bevételt teremtsen és megszólítsa a látogatókat!

Mire számíthatsz, ha nálunk pályázol?

  • Innováció – folyamatosan fejlesztjük a terméket, így rendszeresen új megoldásokat és lehetőségeket érhetsz el anélkül, hogy neked bármin is változtatnod kellene
  • Partnerség – a termékfejlesztésnél a Ti ötleteiteket, véleményeiteket, igényeiteket és kéréseiket vesszük alapul
  • Támogatás – számos kiegészítő szolgáltatásunkat kínáljuk nektek, hogy még sikeresebbé tegyük az online jelenléteteket
  • Terméktámogatás – a szerkesztés közben folyamatosan eléred a Súgó funkciót, amely segíti a weboldal minél kényelmesebb és gyorsabb menedzsmentjét
  • Verzió frissítések – a böngészőverzió váltásokhoz kapcsolódó és egyéb szoftverfrissítéseket díjmeneten adjuk Neked

Pályázataink során ajánljuk figyelmébe a Biztos Kedvezményezetti státuszt ami 29210 forint, amivel egy 150 ezer forint piaci értékű weboldalt kap. E mellé aktiváljuk 56 ezer forint + Áfa díjért a webáruház funkciókat. Összesen: 100330 forint.

Az így kapott támogatás keretében 300-500 ezer forint értékű webáruházzal ajándékozzuk meg ami a mai kór igényeinek és a Magyar jogszabályoknak is megfelel!

A biztos kedvezményezetti státuszról itt olvashat!

Jelen pályázati kiírásunkat itt olvashatja!

Szeretne értesülni ezekről a hírekről akkor iratkozzon fel!
[wysija_form id=”1″]

 

TAG: pályázat, pályázatok, ingyen pályázat, eszköz pályázat, weboldal pályázat, pályázati hírek, cégpályázat jelentkezzen Magyarország legújabb pályázati innovációs közösségéhez!

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a az Adatvédelmi irányelveket és a sütik -Cookie szabályzatban foglaltakat.

Bezárás