A Google hirdetés (amelynek “hivatalos” angol neve Google AdWords), már sok éve ismert a honlaptulajdonosok és az internet használók között. Számtalan típusa létezik, a Google hirdetési kampány elindítása és folyamatos működtetése egészen bonyolult is lehet.

Ebben a cikkünkben a Google hirdetés legegyszerűbb fajtájával, a Google hirdetés alapjaival foglalkozunk. A legegyszerűbb Google hirdetés megnevezése az AdWords rendszerében: Kereső Hálózat.

Figyelem! Cikkünk nem használati utasítás, ugyanis a Google bármikor változtathat a rendszeren. Naprakész információ a Google AdWords Súgó oldalakon található.

Célunk a Google hirdetés alaplogikájának megismertetése. Vállaljuk az Ön Google hirdetésének beállítását és pályázat keretein belül maximálisan 300 ezer forint lekattintható keretet is biztosítunk.

Google hirdetés: a legegyszerűbb keresési hirdetés

A Google hirdetés a legtöbb ember számára a Google keresőben, egy adott keresés után megjelenő, megjelölt találatokat jelenti. A Google fizetett találatok jelennek meg a lista elején (jelen állás szerint 4 db), ezután következnek a természetes (organikus) találatok.

A jelzett találatok a Google hirdetések. Ez a fajta Google hirdetés a legáltalánosabban ismert, ez az úgynevezett keresőhirdetés.

Mennyibe kerül a Google hirdetés?

A Google hirdetés ára kattintásonként számolódik. Ha kattintanak a megjelenő hirdetésünkre, akkor a Google számláz. Ha nem kattintanak, akkor nincs költségünk.

Mindez roppant vonzó hirdetési lehetőség, mindössze két további kérdés adódik:

  1. mennyit kell fizetni egy kattintásért?
  2. hogyan dől el, hogy ha több hirdető van adott szóra, mint 4, akkor kinek a hirdetése jelenik meg?

A Google hirdetés alaplogikája: vaklicit

Amikor a Google-ban hirdetünk, mi mondjuk meg, mennyi pénzt akarunk elkölteni a teljes hirdetési kampányban.

Az egy kattintásra szánt összeget is mi mondjuk meg, de ezt állíthatjuk automatikus (intelligens) módra is, amikor a Google számolja vissza a napi költségkeretből, hogy a lehető legtöbb kattintást érjük el, (Napi 10 ezer forint maximális költségkeret biztosítása mellett)

A hirdetők mindegyike megteszi ajánlatát, amikor beállítja a Google hirdetési kampányt. Ők egymás licitjeit nem ismerik, ők annyit tudnak a Google visszajelzése alapján, hogy az ő licitjük elegendő-e az első oldalra kerüléshez. Ha nem, emelhetik a licitet.

Mennyibe kerül egy kattintás a Google hirdetési kampányban?

A kérdés helyesebben úgy hangzik: mennyit kell ajánlani egy-egy kattintásért, hogy a hirdetés megjelenjen?

Ez kulcsszótól is függ. Vagyis attól, milyen keresőszavakra akarjuk megjeleníteni a hirdetést. Bizonyos szavakra 1 kattintás akár 900 Ft-ba is kerülhet, míg más szavakra ez az ár 150-200 Ft között mozog. Általánosabb kulcsszavakra vagy ahol nincs akkora verseny 1-10 forintos költségkerettel is lehet kattintásonként számolni. Ez napi bőven napi 1000 látogatót is tud a honlapra hozni.

Kalkulációs célokra 100-150 Ft közötti kattintásonkénti árat javaslunk. Támogatásunk nélkül ez havi szinten 30ezer -100ezer forint költséget is jelent.

Mennyibe kerül egy teljes Google hirdetési kampány?

Annyiba, amennyit szánunk rá.

A Google által javasolt minimum nagyságrendileg 20.000 Ft, egy induló hirdetési fiók esetén. (Vagyis később, egy következő kampányt már kevesebb összeggel is elindíthatunk.)

Akciós hirdetési lehetőség a Google-ban

A Google hirdetések beállításával foglalkozó ügynökségünk támogatás keretében a hirdetők minden egyes elköltendő hirdetési keret mellé háromszor akkora költségkeretet rendel.

Ez úgy néz ki, ha Ön 75 ezer forintot költene havonta hirdetésre akkor a kampány során +300 ezer forint hirdetési keretet biztosítunk úgy, hogy közel ugyanekkora ügynökségi díjat adunk ajándékba. Ez egy jó Deal üzlet szerintem. Itt tekintheti meg a csomagot és rendelheti meg! Nem pályázathoz kötött, tehát azonnal az öné! Minden kampány TELJESEN INGYENES jó sok költségkerettel!

Adwords szolgáltatás

Kulcsszavak kiválasztása a Google hirdetéshez

Kulcsszónak nevezik az internetes keresők világában azokat a szavakat, amelyeket remélt látogatóink majd beírnak a keresőbe, és amely szavakra szeretnénk, ha honlapunk megjelenne akár a természetes, akár a fizetett találatok között. Kiválasztása egyáltalán nem egyszerű feladat! A fizetett találatok rendszerében felesleges pénzkidobáshoz vezethet, ha rosszul lőjük be szavainkat.

Egy kulcsszó példa: vajon ha beírom a keresőbe a “körte” szót, mire vagyok kíváncsi? Több dolog is érdekelhet a gyümölcstől kezdve a világítótesten át az ilyen testalkatú nők öltözködésééig, de még a sajátos jelentéstartalmú “betyár körte” is eszébe juthat a keresgélő embernek. Ha egy őstermelő például a Google-ban szeretné hirdetni saját nemesítésű körtefáit, és csak egyszerűen a “körte” szóra hirdet, elképzelhető, hogy honlapjának hirdetése meg fog jelenni a fentiek közül bármelyik rákeresésre, feltéve, ha a keresőbe a “villany körte”, “körte alak” vagy “betyár körte” szót írják be. (Ezek a mellé-találatok bizonyos mértékig kivédhetők, ha a beállításokat némileg hozzáértő végzi, és számít ezekre a csapdákra.)

A kulcsszó megfelelő kiválasztásáról további lényeges információ:  Kulcsszóválasztás és kulcsszó kutatás

Google hirdetés megírása

A különböző kulcsszavakhoz különböző hirdetéseket hozhatunk létre. Érdemes 4-5 variációt is futtatni, hogy lássuk, melyik vált ki nagyobb aktivitást az emberekből.

A Google hirdetés beállítási felületén láthatjuk, hogy fog kinézni a szövegünk, hány karakternyi helyünk van még, és tanácsokat is kaphatunk a jó hirdetési szöveghez. Ugyanakkor a hirdetési szöveg megírásához a Google részletes szabályokat is ad. Ha nem tartjuk be a szabályokat, akkor a hirdetésünket elutasíthatják.

A hirdetésem szövegében kell megadnom, honlapomnak pontosan melyik oldalán landoljon a látogató. Ezt az oldalt nevezik “leszállási oldalnak” (angolul  landing page a neve). Ha azt szeretném, hogy a látogató értse is, hogyan jön össze a hirdetésem a honlapon látható információval, célszerű egy külön aloldalt terveztetni a webmesterrel.

Tipikus hiba, hogy a Google-ban akciót hirdetnek, rávezetik a honlap főoldalára a látogatót, de ott már nehezen lehet kiigazodni és megtalálni, pontosan milyen akciókról is van szó. És ez a kattintás a hirdetőnek természetesen pénzébe került…

A landing page szövegét azért is célszerű nagy odafigyeléssel megírni, mert egyre inkább várható a magyar viszonyok között az, amit a külföldi szakirodalom már évekkel ezelőtt javasolt: a Google hirdetés szókészlete és a landing page szókészlete egyezést kell hogy mutasson. Ez biztosítja, hogy a töménytelen Google hirdetés között a miénk előbbre sorolódjon.

A Google hirdetés minőségi mutatója

Mit jelent a minőségi mutató? A minőségi mutató egy 1 és 10 közötti szám, amelyet a Google képez minden egyes hirdetéshez, és azt mutatja meg, mennyire van összhangban:

  • a kulcsszó, amire a hirdetést írtuk
  • a hirdetés szövege
  • a landing oldal, ahova a hirdetésre kattintó majd megérkezik
  • ha a hirdetés korábban már futott, milyen arányban kattintottak rá

Nagyon fontos azt tudni, hogy egy megfelelő minőségi mutatóval leelőzhetjük a hirdetési rangsorban azt, akinek ugyan magasabb az ajánlata (többet fizet egy kattintásért), de hirdetése nem annyira hatékony, szövege kevésbé jó, a céloldala nincs egyezésben a hirdetéssel.

A Google hirdetés hatékonyságának mérése

Google hirdetés hatékonyságának mérésére a Google több alkalmazást és mérőszámot is kínál.

A legfőbb mutatószám a CTR, vagyis az átkattintási arányszám (click-through rate), amely megmutatja, hogy a megjelenések hány százalékából vált rákattintás. A hirdetésre kattintók honlapon való bolyongása is mérhető, akik ha elérik az általunk óhajtott célt, esetükben mérhetjük az úgynevezett konverziós rátát, ők lesznek azok, akik “konvertálnak”, vagyis átváltanak látogatóból vevőbe.

Alapvető információ – amelynek a honlaptulajdonosok sokszor híján vannak – hogy ahhoz, hogy külön tudjuk választani a Google fizetett hirdetésről érkezőket a természetes találatokról érkezőkkel, a megfelelő beállításokat el kell végeznünk a Google Analytics fiókunkban.

 

Mit várhatok, ha szakembert bízok meg a honlapom Google-ban való hirdetésével?

Sokan úgy gondolják, nem egy nagy összeg, ha 10-20 ezer forintot elköltenek a Google-ban való hirdetésre. Ha azonban az nem hatékony, akkor 10 fillért is kár kiadni érte. A tapasztalt szakember legalább a buktatókra fel tudja hívni a figyelmet:

  • felvilágosítást ad a várható hatékonyságról (hány kattintásból lesz egy vevő)
  • segít a megfelelő kulcsszavak kiválasztásában
  • megírja a hirdetések szövegét
  • összhangba hozza a hirdetést és a “leszállási oldalt”
  • segít a webstatisztika értelmezésében

Mit kell tudnunk a hirdetés beállításához?

  1. honlapjának mely oldalára szeretné irányítani a látogatót?
  2. mi az, amit szeretne elmondani magáról potenciális vevőinek?
  3. mikor szeretné indítani a kampányt, meddig akarja futtatni?
  4. milyen összeget szándékozik elkölteni a hirdetésre a teljes kampány alatt?
  5. jelölje meg azt a 10 kulcsszót, amire hirdetni szeretne!
  6. adja meg Google AdWords ügyfél-azonosító számát! (egy XXX-XXX-XXXX formátumú szám)

Nincs más hátra mint itt megrendelni a szolgáltatást!

Adwords szolgáltatás
Greenlight információ

Vegyél részt pályázatainkon és használd ki támogatásaink adta lehetőséget! Eszköz beszerzés, forrásteremtés, Weboldal  támogatás - PR lehetőség - Ingyen Adwords és Pénzbeli támogatások fejlesztésre, Hitelre, működésre...

JELENTKEZZ MOST!

Pályázataink során több millió forint értékben támogatjuk kedvezményezetteinket!

Nálunk nem szerencse kérdése a támogatás!

 

Köszönjük a regisztrációt. Meg kell erősítenie az e-mail címét!
Köszönjük, hogy minket választ! Legyen Ön a következő kedvezményezett!
Bezár
×
×
WordPress Popup

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a az Adatvédelmi irányelveket és a sütik -Cookie szabályzatban foglaltakat.

Bezárás