A growth hackernek mindene a növekedés és nagyon erős vállalkozói szemlélettel rendelkezik. Bárkiből lehet jó growth hacker (marketinges, értékesítő, IT-s stb.), a legfontosabb, hogy növekedésorientált legyen, s ennek minden tevékenységet alárendeljen.

Ilyen emberekre elsősorban startupoknál, induló vállalkozásoknál van igény, de régebb óta működő cégek új termék bevezetésekor is szükség lehet erre a képességre.

Alapvetően itt egy embertípusról beszélünk tehát, de vannak olyan technikák, amiket adaptálva te is felturbózhatod marketing tevékenységedet növekedésorientált aktivitásokkal. Ezt ráadásul tartalommarketing aktivitásodban is megteheted. S mivel alapvetően erősen vevőszerzés-orientált taktikai eszközökről beszélünk, a grow hacking itt inkább az inbound marketinghez áll közel. Nem szeretnék azonban túlságosan elméletbe átcsapni, hiszen mindez kőkemény gyakorlat. Ezeket azért osztjuk meg mert ezt mindenki kipróbálhatja és nem kerül pénzbe. a Cikk végén pedig mi is ajánlunk egy lehetőséget. Szóval akkor lássuk tehát a technikákat!

BLOGOLÁSI TECHNIKÁK

Címadás

David Ogilvy óta tudjuk: „Átlagosan ötször több ember olvassa el a címet, mint magát a szöveget. Amikor megírod a címet, már a pénzed 80%-át el is költötted!” A főcím az, ami legnagyobb részben meghatározza, hány kattintást, lájkot, megosztást kap majd a cikked, hányan szánják rá magukat vásárlásra.
Ezért mindenképpen fordíts elegendő időt ennek kitalálására, hiszen a legtöbb olvasó – függetlenül attól mennyire érdekesen írtál – csak a főcímet és az alcímeket fogja átfutni, majd ezek alapján ítél!

Vírustartalmak előállítása

Ahhoz hogy sikeres vírustartalmat tudj előállítani, ismerned kell nagyon célközönséged, hogy mi az, ami leginkább érdekelheti őket, amit utána szívesen meg is osztanak közösségi oldalakon. A következő tényezők segíthetik egy tartalom viralitását:

– vicces hangnem
– trendi téma felkarolása
– közönségpukkasztó tartalom.

Egyéb blogtechnikák: vendégblogolás, híres ember interjú

Oldalad látogatószámának növelését a piacodon egyedi, vagy vírus tartalmak előállítása mellett más technikákkal is növelheted. Vesd be a következő blogolási technikákat: Nagyobb blogokon vagy a területedhez szorosan kapcsolódó blogon történő megjelenés, vagy a területedhez szorosan kapcsolódó ismert személyiség megszólítása.

Az első esetben a fő célod egy új olvasótábor megszerzése kell hogy legyen, s mellékesen keresőoptimalizálásban is segíteni fog a  linkszerzés révén, a második esetben az elérésedet növelheted azáltal, hogy a tartalmad promóciójához a megszólított ismert személyiség is hozzájárul az ismerősein, rajongótáborán keresztül.

Infografika készítés

A vizuális tartalmak szerepe manapság megkérdőjelezhetetlen.

Agyunk 50% dolgozza fel a vizuális tartalmakat kevesebb mint 1 másodperc alatt. Ezért fontos hogy a tartalmak könnyen megjegyezhetők legyenek. Az emberek a látottak 80%-ra, az olvasott információ 20%-ra és a hallottak 10%-ra emlékeznek.

infographics

Egy-egy oldal ismertségét, a tartalom közösségi médián történő megosztását segítheti az infografika. Több idő és erőforrás egy ilyen tartalom létrehozása, de megtérül a befektetett energia.

KÖZÖSSÉGI MÉDIA JOBB KIHASZNÁLÁSA

Tartalom megoszthatóság

A digitális világban az üzeneteid célcsoportodhoz történő eljuttatásában nélkülözhetetlen a tartalom-előállítás. Ilyenkor a tartalmad megtekintését a látogató dönti el, nincs ráerőltetve, mint a reklámok esetében. Lehetőséged van célcsoportodon belül olyan szűk rétegekhez is eljutnod, akikkel tömegmédiás kommunikációval nem biztos, hogy sikerült volna elérned. Így márkád, terméked, szolgáltatásod ismertségét tovább növelheted. Ennek egyik fontos eszköze a közösségi média kiaknázása. Ebben segítségedre lehet olvasótáborod is, amihez fel kell készítsd a weboldalad, hogy az ott megjelenő tartalmak könnyen megosztatók legyenek. Rengeteg ilyen eszköz, applikáció áll ehhez rendelkezésre. Amennyiben felhasználóid szempontjából releváns tartalmat hozol létre, az oldaladra érkező látogatóknak tetszeni fog az ott megjelenő tartalom, így megosztják azt ismerőseik körében. Már csak egy jó vírustartalmat kell létrehozz, s az elérés még sikeresebb lesz!

Belső céges ösztönző program tartalommegosztásra

Mi lehet a legegyszerűbb és legköltséghatékonyabb módja új terméked, szolgáltatásod megismertetésének, ha nem a cégnél dolgozók bevonása az ismertség növelésébe. Írj ki egy ösztönző programot, hogy ki osztja meg a legtöbb tartalmat egy adott idő alatt. Jutalmazd az első három helyezettet a bevezetés időszakában.

E-MAIL ADATBÁZIS NÖVELŐ TECHNIKÁK

email-marketing-1

Felugróablak használata

Bár senki nem szereti, ha egy oldal látogatásakor megjelenik egy felugró ablak, email adatbázis növelésre kiválóan használható ez az eszköz. A cegpalyazat oldalon a hírlevélre feliratkozó látogatók közel 60%-a felugró ablakon keresztül iratkozott fel.

Prémium tartalmak

Az e-mail adatbázisod növelésének egyik lehetséges eszköze prémium tartalmak elhelyezése az oldaladon. Ezeket “ingyen”, vagyis néhány adat megadásáért cserében ajánlhatod fel olvasóidnak. Ilyen prémium tartalmak lehetnek az e-könyvek, az esettanulmányok, a webináriumok, az ingyenes bemutatók, a kurzusok sablonok vagy nálunk KUPON kódok!

KONVERZIÓOPTIMALIZÁLÁS

Cselekvésre felhívó gombok megfelelő használata

Egy-egy oldal konverzióoptimalizálásában a cselekvésre felhívó (CTA) gombok használata nagyon fontos eszköz. Ezek a gombok megfelelő helyre, és megfelelő színnel megjelenítve, a célcsoport igényeinek megfelelő felirattal ellátva nagyban növelhetik az oldalon belüli konverziót. A használt gombok hatékonyságát hőtérképes (heatmap) applikációkkal ellenőrizheted. Ezek a szoftverek a látogatók aktivitása alapján készítenek hőtérképet az adott oldalról. Az átkattintások alapján láthatod, mennyire jól teljesítenek ezek a cselekvésre felhívó gombok.

Lényeges lehet ezen gombok A/B tesztelése is (2 különböző gombváltozat összehasonlítása, hogy melyik teljesít jobban valós helyzetben), ami alapján a hatékonyabb változat helyezhető el az oldalon.

ÖSSZEFOGLALÁS

Ebben a posztban néhány online növekedést segítő technikát, eszközt gyűjtöttem össze, melyek segítségével startup cégek, vagy új termék, szolgáltatás bevezetések támogathatók. Élj te is az ismertetett growth hacking technikával, hogy sikeres legyen tartalommarketing aktivitásod az online felületeken!

Ingyen Kampányfelügyelet

Igen ez az a terület ahol már fizetni szokott az ember és ahol komoly szakmai kihívások elé néznek sokan. Nem mindenki engedheti meg magának a Facebookon, Youtube csatornán vagy esetleg Google felületén való megjelenést. Bár igen olcsónak számít a kattintásonkénti hirdetés megjelenés a tapasztalat az hogy vagy nem a releváns célközönséget vagy a hozzá nemértés miatt hatalmas költségekbe verik magukat sokan. Igazából több marketing technika egyidejű használata hozza meg a sikert, de mindenképpen fontos hogy közönséget érdeklődőt vigyünk oldalainkra.

Magyarországon a lakosság több mint 50% elérhető aktív profillal rendelkezik a Facebookon! További netes tartalmakat a lakosság 90%-a Google kereső szolgáltatását használják vagy a Youtube videómegosztó tartalmát nézik. Figyelembe kell venni a mai tendencia megállíthatatlan, a TV és a nyomtatott sajtó már a múlt és nem is relevánsan céloznak nem kevés pénzt elkérve.

A Cégpályázat keretében van lehetőség 1 – 3 hónap Adwords vagy FacebookADV hirdetési felületen megjelenni. Más marketing cégekkel ellentétben mi ingyen végezzük el ezt a munkát! A teljes pályázati kiírásban benne van mit vállalunk és mit adunk mellé!

Most be is nyújtom a pályázatot Elektronikus felületen!

Azok akik hagyományos WORD dokumentumban szeretnék kitölteni a pályázati adatlapot itt letölthetik

[wpdm_package id=’1345′]

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a az Adatvédelmi irányelveket és a sütik -Cookie szabályzatban foglaltakat.

Bezárás