Mi sem természetesebb, mint hogy szeretnénk összehasonlítani magunkat másokkal.

Egy ilyen összehasonlítással referenciaértéket kapsz, meglátod, mennyire csinálod jól a dolgodat – és persze azt is, miben kellene változtatnod, javítanod!

A marketing területén bizonyos viszonyítási alapokat könnyebb meghatározni, mint máshol. Ha azt szeretnénk tudni, más cégek hány követővel rendelkeznek, csak meg kell nézni a profiljukat – akár Facebookon, akár Twitteren. Ha azt akarod látni, hogy az általános marketinges máshol hogyan teljesít, könnyen követheted. Ha a versenytársak legnépszerűbb blogbejegyzéseit szeretnéd látni, azt is könnyen megteheted, például a BuzzSumo használatával.

De ezen felül? Hát, elég nehéz valós adatokat találni… Vegyük például a hírlevél marketing mérőszámokat: a legtöbb vállalatnak eszébe sincs kiadni se a megnyitási, se az átkattintási arányukat, és tegyük a szívünkre a kezünk, ez teljesen érthető! És ha Te épp most vágnál bele az e-mail marketingbe, bizony, nincs semmi referenciakereted, nincs semmi infód, mikor is teljesítesz jól.

Az e-mail kampány statisztikák vizsgálata során a marketingesek számára a legmeghatározóbb mutatószámok a megnyitási és az átkattintási statisztikák. Ugyanis ebből a két adatból derül ki leginkább, hogy mekkora sikere volt egy kampánynak.

Azonban az adatok értelmezése gyakran nem világos még a marketingesek számára sem. Sokszor nem tudják, hogy mihez viszonyítsák, mi számít jó megnyitási és mi számít jó átkattintási aránynak.

Ebben segítünk most egy kicsit, adunk néhány viszonyítási számot Magyarországról, és természetesen a nemzetközi helyzet alapján is.

Először is azt le kell szögeznünk, hogy a mutatónak nincs egy konkrét pontos számban meghatározható jó, vagy rossz értéke. Ugyanis a megnyitások és az átkattintások számát is sok minden befolyásolhatja.

Befolyásolhatja például, hogy kinek milyen tartalmú hírlevél mikor lett kiküldve. Azt is megfigyelhető, hogy ezek az adatok iparáganként, szektoronként is eltérő képet mutat, ezért sem lehet egy kalap alatt vizsgálni és egy egzakt számot megállapítani.

A nemzetközi adatok alapján az alábbi szektorokban a következő megnyitási számok az átlagosak:

Iparáganként Megnyitási arány
Elektronikus kereskedelem 22,2%
Pénzügyi szektor 32,6%
Egészségügy 32,2%
Telekommunikáció 32,5%
Idegenforgalom 27,7%
Mezőgazdaság 45,4%

(Adatok: MailPoet Email marketing Benchmark)

2013-ban a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség E-mail marketing tagozata is készített egyfelmérést, a magyar helyzetről, igaz nem iparági szektoronként lebontva.A felmérésé alapján az átlagos megnyitási arány 25,4 %, ami a nemzetközi számoktól azért kicsit elmarad.

Az adatokból jól látszik, hogy a megnyitási arányok valamennyire eltérőek, nincs rá konkrét szám. Azonban az is elmondható, hogy a megnyitási számokat nem szabad egy adott időpontban vizsgálni, mindig időszakosan érdemes vizsgálni. Kiküldéstől számítva minimum 24 óra után vizsgáljuk az adatokat, hiszen ekkorra már bizonyos, hogy minden címzetthez eljutott a levél, és aki akarta az meg is nyitotta.

Ha a 24 óra eltelte után nem változik a statisztika, tehát nem nőnek a számok, akkor érdemes elgondolkozni azon, hogy mit csinálhattunk rosszul.

A kampányokat minden esetben érdemes tesztelni, akár A/B teszteket készíteni, ami segít eldönteni, hogy mitől sikeresebb egy email kampány, és választ adhat arra, hogy mi segíti elő a megnyitásokat.

Neked mekkora volt az eddig mért legmagasabb megnyitási arányod? Oszd meg velünk!

TAG: pályázat, pályázatok, ingyen pályázat, eszköz pályázat, weboldal pályázat, pályázati hírek, cégpályázat jelentkezzen Magyarország legújabb pályázati innovációs közösségéhez!

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a az Adatvédelmi irányelveket és a sütik -Cookie szabályzatban foglaltakat.

Bezárás