Ahhoz, hogy a márkák meg tudják dolgozni az Y-generációt, az egyik legjobb mód, ahogy prezentálhatják a termékeiket a YouTube celebek körüli termékelhelyezés. Jól jár a márka és a pénzhez jut a self made celeb is, amit tartalmai profibb kivitelezésére és saját megélhetésére fordíthat. A dolog remekül működik, a legnagyobb YouTube sztárok dollármilliomosok.

Egy bizonyos életkor alatt már a YouTube az emberek tévéje – hagyományos tévét szinte nem is néz a legifjabb generáció kutatások szerint. Nem csoda, hogy mindenki a netes videómegosztón akarja reklámozni a nekik szánt termékeket. A videókhoz kapcsolt reklámokat azonban a legtöbb esetben (nem mindig) a felhasználható pár másodperc után átugorhatja. A cégek szempontjából ez nyilván nem ideális, ezért felívelőben van a YouTube-on a reklám nem is olyan bújtatott formája, a termékelhelyezés.

A The New York Times “internet celebeknek” nevezi az alulról jövő, civil alakokat, akik saját személyiségük, dumájuk, kiállásuk, kreativitásuk alapján a semmiből gyűjtöttek maguknak követői kört, több tízezer vagy százezer főre rúgó rajongói tábort úgy, hogy sok esetben otthon ülnek egy webkamera előtt. Ők a márkák legújabb “arcai”.

A product placement lényege, hogy a termék beleilleszkedik az előadott történetbe vagy szituációba. A szereplő nem véletlenül kapcsolja be az X márka televízióját a lakásában vagy vezet Y márkájú autót a kültéri jelenetekben. Legalábbis a tévésorozatokban és a mozifilmekben így működött. De mivel a YouTube személyiség centrikus, itt sokat nyom a latban a celeb ajánlása. Vagyis, szemben a korábbiakkal, már nem csak “mellesleg”, a háttérben jelennek meg a hirdetett termékek, hanem a videósztár megemlíti, hogy ő is használja például ezt vagy azt a játékappot, már a 30. szinten tart és arra buzdítja nézőit, hogy nézzék meg, ők magasabb szintre jutnak-e.

Az egész nem több, mint néhány másodperc. Mégis jól jár mind a két fél, a márka is, a szereplő is. A bejátszás többi részében folytatódik a szokásos műsor, Karim kitett egy asztalt New Yorkban a Washington Square-re, és ráírta: “Egy dollárt adok egy jó sztoriért.” Az emberek pedig jönnek, leülnek vele és mesélik életük legszínesebb anekdotáit. Vagyis Karim ugyanazt csinálja, amit eddig: érdekes szituációkat talál ki, amikből vicces vagy megható videók származnak. Csak mellette keres egy kis pénzt magának és a promotált márkának.

Így néz ki az Y-generációra szabott reklámmodell.

A márkák szeretnének ilyen “lerázhatatlan” formában jelen lenni a termékeikkel (a reklámblokkolók világában ez teljesen érthető is), és jobban összeforrni a netes mikrocelebekkel, mert ha a YouTube sztárjai ajánlanak egy terméket, az  validálja azt, segít meggyőzni a potenciális vásárlókat. Ezért van az, hogy a YouTube mikrocelebjeit “influencernek” nevezik, hiszen befolyásolják a rajongói bázisuk vásárlásait, költéseit.

Videóstratégia az ötlettől a publikálásig
Szóval a videós tartalommarketing nagyszerű eszköz. De nem csak mások videóiban jelenhetünk meg, készíthetünk sajátot is! Szakértőnk segít stratégia mentén, jól átgondolva, kidolgozva, tervszerűen és hatékonyan publikálni az első videókat, és a tartalommarketinget egy következő szintre emelni. Arra a szintre, amelyre a konkurenseink (remélhetőleg) még nem emelkedtek fel.

Podkedd - Játékos Podcast csatorna

Podkedd – Játékos Podcast csatorna

A Cégpályázat oldalon jelentkezni lehet Marketing pályázatra és Videó szerkesztés pályázatra is! A Kedvezményezettek hozzájuthatnak egy promó filmhez, majd ezt Adwords felületen Youtube reklám formában hirdetési támogatással is kombinálhatják!

Elsősorban azokat a pályázókat várjuk ezekre a szolgáltatásokra akik YOUTUBE Videósok és megfelelő nézettséggel rendelkeznek!

Ha te YOUTUBE videós vagy ne habozz – Pályázz! Végig mögötted fogunk állni!
 

[box] Aktuális pályázatunkat itt olvashatja![/box]

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a az Adatvédelmi irányelveket és a sütik -Cookie szabályzatban foglaltakat.

Bezárás